סגולות שמן ארגן טהור

שמן הארגן הטהור נחשב לאחד השמנים הטובים והיקרים ביותר בעולם. במשק אורן ניתן לרכוש  שמן ארגן  טהור 100% המיוצר מפרי עץ הארגן בשיטות ממוכנות מתקדמות, בתהליך סחיטה ממושך.  על מנת להפיק ליטר של שמן ארגן טהור דרושים כ-50 ק"ג של פרי. משק אורן שם לו כמטרה לשווק שמן ארגן טהור מתוך אחריות מלאה לכל שלבי הפקתו  הכוללים גם בדיקות מעבדה, מרגע איסוף הפרי ועד לשיווקו ללקוח.

במרוקו מפיקים מיבול של 6-8 עצים ליטר אחד בלבד של שמן ארגן.  במרוקו ידוע שמן הארגן במשך שנים רבות כשמן "עץ החיים", זאת בשל סגולותיו הרפואיות הרבות, בנוסף לטעמו האגוזי העשיר והמיוחד. בעשור האחרון זכה שמן הארגן לפרסום נרחב באמצעי התקשורת בעולם "המערבי", פרסום באמצעותם של מחקרים ומאמרים  העוסקים בתכונותיו וסגולותיו של שמן הארגן הטהור. מחקרים אלה ואחרים ניתן למצוא באתר של המוסד הלאומי האמריקאי לבריאות והספריה לרפואה: www.pubmed.com


לשמן הארגן הטהור שלושה מאפיינים עיקריים בזכותם זכה עץ הארגן לכינוי "עץ החיים": סגולותיו לבריאות, סגולותיו לטיפוח וטעמו המיוחד.


סגולותיו לבריאות: שמן הארגן מכיל כמות גבוהה מאוד של וויטמין E, חומצות אומגה 3, 6 ו-9 ששילובם תורם לבריאות הגוף.
השמן ידוע בחיזוק המערכת החיסונית של הגוף ומקטין את הסבירות לדלקות, משפיע על איזון לחץ דם, תורם להורדת הכולסטרול וטריגליצרידים ומשפיע באופן חיובי על תפקוד הלבלב.
במרוקו מיחסים לשמן תכונות רפאיות למכביר, לטענתם יש לו השפעה חיובית גם על בלוטות המין אצל הגבר והאשה וגורם להעלאת הפוריות. לאחרונה החלו להתבצע מחקרים המצביעים על פעילות חיובית של השמן במניעת מחלות לב ומערכת הדם בחולי סכרת והאטת התפתחות תאים סרטניים בפרוסטטה.
מאמרים ומחקרים בנושא ניתן למצוא באתר של המוסד הלאומי האמריקאי לבריאות והספריה לרפואה http://www.pubmed.com/

בנוסף, שמן הארגן מוכר במרוקו גם כחומר המרפא מחלות ופגעי עור רבים כגון: אקזמה של העור כוויות, אבעבועות רוח, שפשפת, תפרחת חיתולים, חתכים קלים, נשירת שיער אצל נשים, מגביר את התחדשות התאים ומיטיב עם עור יבש,  שמן הארגן הטהור ידוע גם  בשימוש  לטיפול בצלקות, מניעת סימני מתיחה בזמן הריון, חיזוק ציפורניים ועוד.

סגולותיו הקוסמטיות: שמן הארגן ידוע ברחבי העולם בשימוש הנרחב שנעשה בו לצרכי טיפוח וקוסמטיקה. בשל התכונות והסגולות של שמן הארגן יש לו מקום של כבוד בתעשיית הקוסמטיקה הבינלאומית.
שמן הארגן  הטהור עשיר בוויטמין E שמזין, מחדש, מרענן ומחייה את העור. כמו כן מכיל חומצות שומן חיוניות כמו: אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9. כיום ישנן חברות קוסמטיקה רבות מהמובילות ברחבי העולם המנצלות  את מרכיביו הייחודיים של השמן לייצור קרמים ותחליבים לעור הפנים התורמים לעיכוב הופעת קמטים. 

שמן הארגן משולב במוצרים לחיזוק וטיפוח השיער והציפורניים. באמצעות סקוואלאן שהינו חמר נוגד חמצון הנמצא בשמן הארגן, ניתן לסייע ליובש ולבריאות העור והשיער, על ידי איזון הפרשת החלב הטבעית. השמן ידוע במיוחד בחיזוק סיב השערה והחייאת שיער דהוי. שמן הארגן הטהור מצפה את השערה בשכבה המעניקה לו ברק, מאחה קצוות מפוצלים ומסייע במניעת נשירת שיער אצל נשים וחיזוק השורשים.

טעמו: שמן הארגן המופק לאחר קליה קלה של השקדים, נחשב לאחד השמנים הטעימים היקרים והטובים ביותר בעולם. טעמו אגוזי, דומה לזה של אגוזי לוז ושפים רבים ברחבי העולם משתמשים בשמן הארגן לתיבול תבשיליהם. שמן הארגן נחשב לתוספת חובה בבישול מאכלי גורמה. די להזליף טיפות מעטות משמן הארגן כתוספת לכל סלט או מאכל, על מנת להעשיר את הארומה ואת הטעם וליצור חוויה גסטרונומית בכל ארוחה.