להזמנות חייגו 073-758-5786

שמן לתיבול

כאשר אנחנו מכינים תבשיל מסוים, על מנת להעניק לו את הנגיעה האחרונה, נזליף מספר טיפות של שמן לתיבול על מנת להעשיר את התבשיל. שמן לתיבול הינו דבר שכיח במחוזותינו ויש כאלה שלא מסוגלים לאכול סלט ללא שמן לתיבול. אחד השמנים המובחרים לתיבול הוא שמן הארגן. שמן הארגן הינו שמן לתיבול סלט טרי, קוסקוס או תבשילים שונים, טעמו עשיר ומזכיר את טעמם של אגוזי הלוז. כאשר אתם באים לבחור שמן לתיבול, חשוב שתבחרו בשמן שבאמת נותן ערך מוסף למנה, גם מבחינה בריאותית.

שמן לתיבול חייב להיות באיכות גבוהה ובעל ערך מוסף. מעבר לכך, שמן לתיבול חייב להיות בעל ניחוח משכר. אומרים שאוכל טוב, קודם כל מריחים ורק אח"כ טועמים. שמן לתיבול חייב להיות כזה שהארומה שלו תגרה לנו את החושים. במשק אורן ניתן לרכוש שמן ארגן קלוי הנחשב שמן לתיבול מהשורה הראשונה של השמנים. יש הקפדה קלה כחמורה על כך ששמן הארגן המשווק כשמן לתיבול, יעמוד בכל הסטנדרטים הנדרשים והמחמירים ביותר.

שמן לתיבול בטח לחובבי השמן שבינינו נחשב לקרם דה לה קרם של השמנים. אני מעיד על עצמי כחובב שמן מובהק ואין סלט בו אני לא מוסיף שמן לתיבול. יש משהו בטעמו של שמן לתיבול שפשוט נותן לסלט ערך מוסף. מאיר שליו בספריו כתב לא מעט על אהבתו לשמן הזית בין אם זה כשמן לתיבול ובין אם זה כשמן לניגוב עם פיתה.

מקורו של השמן במרוקו והיחידים שהתוודעו לטעמו ואיכותו היו הברברים ילידי המקום אשר גידלו את העצים מהם הפיקו את השמן. מי שעלה ממרוקו טעם וודאי את שמן הארגן משום שנהוג להזליף מספר טיפות על מצע הקוסקוס לפני הגשתו על מנת לתת לו את הארומה הסופית רגע אחד לפני שאוכלים. נכון להיום נוהגים שפים מפורסמים ברחבי הגלובוס להשתמש בשמן הארגן לתיבול מאכליהם המפורסמים והאיכותיים.  שמן איכותי לתיבול לא צריך להיות מרכז הארוחה, מספיקות לו רק מספר טיפות קטנות על מנת להשאיר חותם. בסופו של דבר שמן לתיבול הינו ערך מוסף בתבשיל, ככל שהשמן יהיה איכותי ועשיר יותר בארומה כך תוכלו ליהנות יותר מהארוחה, שמן הארגן הוא שכזה!.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן